Groente Dieet

Het Succesvolle Groentedieet

GroentenVolgens velen is het groente dieet een perfect compromis tussen een dieet voor lange termijn en een crash dieet. U leest hier alle voordelen, nadelen en kenmerken van het groente dieet.Waarom het groente dieet?
In groenten zitten veel koolhydraten, eiwitten, vezels, vitaminen en mineralen. Als u alleen maar groenten zou eten, zou u bijna geen vet binnen krijgen. Uw lichaam zal dan het overtollige lichaamsvet moeten verbranden om genoeg energie te hebben. Daarnaast is het natuurlijk handig dat er enorm veel soorten groenten zijn. De meeste diëten zijn nogal eenzijdig, maar niet he groente dieet. Er staat een overvloed van recepten op internet die u kunnen helpen bij een gevarieerd en lekker dieet.

Voordelen groente dieet

  1. Het groente dieet is niet een vervelend dieet. Doordat er zoveel soorten groenten zijn kunt u oneindig variëren.
  2. De spijsvertering heeft baat bij het eten van groenten. Het kost uw lichaam meer energie om groenten te verteren dan bijvoorbeeld brood.
  3. Doordat u zoveel vezels binnen zal krijgen tijdens het groente dieet, worden uw darmen “gereinigd”. Ze zullen schoner zijn en u zal u gezonder voelen.

Nadelen groente dieet

  1. Het grootste nadeel is dat het groente dieet winderigheid veroorzaakt. Het is aan u te bedenken hoe erg u dit vindt. Er zijn natuurlijk altijd mogelijkheden om dit te beperken met eventuele medicatie.
  2. In groente zitten niet alle voedingsstoffen. Een tekort aan bepaalde voedingsstoffen kan dus ontstaan. Mocht u hier last van krijgen is het natuurlijk een optie om vitaminepillen te slikken.

Conclusie over het groente dieet

Wat ons betreft wegen de voordelen en nadelen ongeveer even zwaar. Als u een groot liefhebber bent van groenten, is het misschien wat voor u. In andere gevallen is het misschien meer aan te raden om andere diëten uit te proberen dan het groente dieet.