Afvallen met Ananas

Val af door de ananas


>Ananas
Ananas kan u enorm helpen bij het afvallen. Hij heeft een aantal gunstige eigenschappen die het afvallen makkelijker maken. Lees hier hoe u ananas in uw voordeel kunt gebruiken.Eigenschappen van de ananas
De ananas heeft een aantal bijzondere eigenschappen. Hieronder hebben we ze voor u op een rijtje gezet.

  1. Ananas werkt diuretisch: Dit betekent dat u meer vocht vasthoudt na het eten van ananas. Dat zorgt ervoor dat u minder dorst zult hebben en minder snel ongezonde fruitdrankjes of frisdrank zal drinken. Zij zijn een van de grootste dikmakers. Lees hier meer over hoe frisdrank dik maakt.
  2. Ananas stimuleert metabolisme: Metabolisme is een moeilijk woord voor vetverbranding. Door het eten van ananas zal uw lichaam eerder en sneller vet gaan verbranden. Op die manier compenseert u direct de calorieën die u heeft binnengekregen door het eten van de ananas zelf.

  3. Ananas verzadigt: Na het eten van ananas zal u heel vol zitten. Dit komt niet omdat de ananas zo vet of ongezond is, maar omdat het moeilijk is hem te verteren. Uw lichaam zal hiermee dus wel een tijdje zoet zijn. Terwijl u verteert heeft u minder honger, en zal u dus minder eten. Hoe minder u eet, hoe meer u natuurlijkj afvalt.

Ananas negatieve calorieën

Ananas is een heel bijzondere vrucht, omdat het niet alleen lang duurt hem te verteren, maar ook omdat het veel energie kost hem te verteren. Een plak ananas bevat ongeveer 40 calorieën. Om hem te verteren kost het echter 60 calorieën. Op ananas alleen zou je dus niet kunnen leven, omdat het teveel energie kost hem te verteren. Gelukkig kunt u dat in uw voordeel gebruiken bij het afvallen. Gebruik de ananas als een lekker tussendoortje. Tussendoortjes zijn een van de grootste oorzaken van overgewicht (tussendoortjes maken dik), dus door deze te vervangen door ananas, slaat u twee vliegen in een klap. U eet niet meer een ongezond tussendoortje, u verbrandt zelfs calorieën door het eten van de ananas!

Hoe ananas eten

Er zijn veel manieren om ananas te bereiden. Bij elke variant heeft verse ananas de voorkeur. Het kost namelijk meer energie om verse ananas te verteren (en te schillen), dan ananas uit blik. Een paar tips hoe u ananas het beste kunt eten:

  1. Koude ananas – Als u een ananas geschild heeft, kunt u er simpelweg plakjes vanaf snijden en opeten. Door de negatieve calorieën van de ananas zult u zelfs afvallen!

  2. Ananas puree – U kunt de ananas pureren tot een zachte crème. Het is weliswaar heel lekker, maar het nadeel is dat het dan minder moeite kost het te verteren. Door hem zo fijn te snijden heeft u het halve werk al gedaan.
  3. Gegrilde ananas – Leg plakjes ananas in de grill tot ze goudbruin zijn, en u heeft een heerlijk hapje. Lekker voor in de avond, of op koude winteravonden.
  4. Ananas salade – Ananas past in heel veel soorten salades. Hij gaat goed samen met veel noten en in slanke salades. Als u bezig bent met afvallen is het verstandig ananas in elke salade te doen.
  5. Oosterse gerechten – In combinatie met zoetzure saus smaakt ananas zo mogelijk nog lekkerder. Bijvoorbeeld met een stevige notenrijst en kipfilet, een echte aanrader.

5 thoughts on “Afvallen met Ananas”

  1. Kwas says:

    Bedankt voor dit artikel.Het is ierdanadd zo dat je met een koolhydraten dieet je buik vet aanzienlijk kan verminderen.Discipline en doorzettingsvermogen is zeker belangrijk om ermee door te kunnen gaan. Maar zo is het goed vol te kunnen houden als je ook regelmatig veel fruit en groente eet.Zo werkt het bij mij overigens

  2. Gisela says:

    De veronderstelling van Jesse is dat een etdiiwieet blijvend een voedingsgroep schrapt. Dit noemt hij zelfs het grootste verschil (0.52). Dat in onjuist. Atkins en dr. Frank schrappen ook niet blijvend een voedingsgroep. Bij Atkins kan de hoeveelheid koolhydraten best oplopen tot 130 gram/dag. Het enige kenmerk van een eiwit-dieet is dat het aandeel eiwitten in de voeding 20-25 en% is. Dit is terug te vinden in onderzoeken in in de CBO richtlijn uit 2008. De invulling ervan staat daar los van.

  3. Bert says:

    1 schijf ananas bevat niet 40 maar 40.000 calorieen (40 Kcal). Leer nu eens de juiste eenheden te gebruiken.

    1. admin says:

      Hoi Bert,

      Fijn dat je ons artikel hebt gelezen!
      Het klopt inderdaad dat 40 Kcal de juiste hoeveelheid is, niet 40 cal. Maar omdat die twee termen in het dagelijks taalgebruik worden is deze fout naar mijn mening geen ernstige. Ik ga er namelijk vanuit dat mensen er niet van in de war geraakt zijn.

  4. kimberley pex says:

    t.a.v. redactie . Nee , het was me niet eens opgevallen ! En ik ben ook niet in de war geraakt!!! kcal cal kal … Prima stukje over ananas , en de werking ervan. Bedankt , gr .kim.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *