Frisdrank maakt dik

Hoe ongezond is frisdrank?

Sinds een half jaar is het bewezen: frisdrank maakt dik. Amerikaanse onderzoekers hebben aangetoond dat je per glas frisdrank dat je per dag drinkt, 1 kilo per jaar aankomt. Drinkt u elke dag drie glazen frisdrank? dan bent u over een jaar drie kilo zwaarder. Leer hier hoe je omgaat met deze gegevens, en nog belangrijker: hoe kan je de gewichtstoename beperken?

Hoeveel mag je dan wel?


Als je per dag een glas frisdrank minder drinkt, kom je dus een kilo per jaar minder aan. Ja, het is een belofte op lange termijn, maar juist dit soort kleine veranderingen helpen u het meest. Het onderzoek ging specifiek over frisdrank, maar is toepasbaar op alle drankjes die veel suiker bevatten. Minder drinken van dit soort schadelijke, zoete drankjes, is niet zo moeilijk. Er zijn genoeg drankjes of sapjes die geen suiker bevatten maar minstens zo lekker zijn. Een geweldige manier om het bereiken van uw doelen makkelijker te maken! Dit soort kleine ingrepen in uw eetpatroon zijn uitermate belangrijk. U kunt beter op lange termijn veel kleine dingen veranderen, dan een half jaar een lastig dieet volgen. Op deze site staan nog veel meer kleine veranderingen die het verschil kunnen maken, of lees anders verder voor een lijst van de slechtste “suikerdrankjes”


  1. Cola, Fanta, Cassis, etc. Alle soortgelijke frisdranken zijn bijna even schadelijk. Als u niet kunt afkicken, let dan op hoeveel suiker het drankje bevat. Hoe minder hoe beter natuurlijk. Poets niet uw tanden na het drinken van frisdrank. Frisdrank maakt uw tandglazuur zacht. Als u dan direct gaat poetsen, schrobt u zo uw glazuurlaag weg.
  2. Energiedrankjes Vooral populair onder jongeren. Als u of uw kind graag dit soort drankjes drinkt, probeer het dan te beperken. “Energy drink” bevat namelijk niet alleen die suikers die boven beschreven staan, maar zijn ook een bom van calorieën. Sommige bevatten zelf 250 kilocalorieën per blikje. Minderen in energiedrankjes scheelt dus echt.
  3. Zoete koffie, Ijskoffie, etc. Als u suiker in uw koffie doet, of vaak koffie koopt bij bijvoorbeeld de Starbucks, krijgt u ongemerkt enorm veel suikers binnen. Om de natuurlijke bittere smaak zoet te maken zijn gigantische hoeveelheden suiker of zoetstoffen nodig. Er zit meer in dan u denkt!
  4. Fruitsappen Adverteerders laten fruitsappen gezond en natuurlijk lijken, maar trap daar niet in. Ook in fruitsappen zitten veel suikers. Wat de natuurlijke smaak lijkt, zijn gewoon de toegevoegde zoetstoffen. Selecteer bij het kopen van fruitsappen op suikervrije sapjes, en controleer of er niet veel zoetstoffen in zitten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Current day month ye@r *