Fruit dieet

Fruit Dieet

Wat is het fruit dieet?

Het fruit dieet is een crashdieet. Het idee van een crashdieet is dat je in korte tijd zo veel mogelijk afvalt. Het fruit dieet komt er simpelweg gezegd op neer dat een week lang louter fruit eet. Dit in combinatie met veel water. Andere voedingsstoffen als pasta, vlees, vis enzovoort laat je dus een week links staan.

Welk fruit moet je eten?

Bij het fruit dieet zijn alle soorten fruit toegestaan. Dit is wat het dieet verantwoord maakt. Uit vele soorten fruit kan je namelijk de energie halen die je nodig hebt om de dag door te komen. Bananen zijn hier een uitstekend voorbeeld van. Zorg voor jezelf dat je gevarieerde soorten fruit binnenkrijgt. Dan maak je namelijk optimaal gebruik van het fruit dieet.

Hoe vaak per dag moet je fruit eten?

Wanneer je het fruitdieet volgt, is het belangrijk dat je ervoor zorgt dat je om de twee uur fruit binnenkrijgt. Dit aangezien fruit snel verteerd wordt door de maag en je sneller weer honger zal krijgen. Ontbijt ook altijd stevig wanneer je het fruitontbijt volgt, anders staat je een zware dag tegemoet.

Hoeveel water moet ik drinken?

Het is tijdens het fruitdieet belangrijk dat je minstens twee liter water per dag binnenkrijgt. Doordat je namelijk een week lang geen andere stoffen binnenkrijgt en wel alle vitaminen en mineralen uit het fruit, heeft dit een reinigende werking op je lichaam. Daarbij is het belangrijk dat je lichaam ten alle tijden genoeg vocht binnenkrijgt, zodat het niet uitdroogt.

Vers en rijp fruit

Het is voor een wenselijk effect van het fruit dieet belangrijk dat je rijp fruit eet. Als fruit nog niet rijp is gaat het namelijk gisten in je maag. Dit is een onprettig gevoel en zal op de lange termijn maagklachten veroorzaken.

Crash dieet

Onthoud goed dat het fruit dieet een crashdieet is, en dat je het dus nooit langer dan een week moet volgen. Op de korte termijn zal je door dit dieet veel afvallen, maar wanneer je op de lange termijn wilt afvallen is het nuttiger om een ander dieet van onze site te kiezen. Wel is het dieet vanwege de reinigende werking op het lichaam zeker aan te raden.

Voedingssupplementen

Mocht je tijdens het fruit dieet last krijgen van je lichaam, dan is het aan te raden om voedingssupplementen met ijzer en zink te slikken. Wanneer je toch graag door wilt gaan met het dieet. IJzer en zink komen namelijk vooral voor in dierlijke producten als vis en vlees. De producten die je nou precies niet eet tijdens dit dieet.

Fruitsalade

Een van de lekkerste gerechten die je met fruit kunt bereiden is natuurlijk een fruitsalade. Je kan er alle soorten fruit ingooien die je zelf lekker vindt. En wanneer je behoefte hebt aan wat extra energie is het verstandig om je salade te spiken met wat noten.

Fruitsmoothie

Wij raden je aan om een dag tijdens het fruit dieet te beginnen met een lekkere fruitsmoothie. Deze kan je aanvullen met wat magere melk zodat je toch nog voldoende eiwitten binnenkrijgt.

Dieet met beleid

Het is natuurlijk wel wennen voor je lichaam, wanneer het opeens een week lang alleen maar fruit binnenkrijgt. Begin dan ook alleen aan het dieet wanneer je in goede gezondheid verkeert. Als je merkt dat je het dieet fysiek niet trekt, breek het dan af. Het is een makkelijk dieet om snel af te vallen  en het lichaam te reinigen, maar je gezondheid gaat natuurlijk altijd voor.

Resultaten fruit dieet

Met het dieet zal je zo’n ruim 2 kilo afvallen in een week. Het meerendeel hiervan zijn opgeslagen vetten die je lichaam verbrandt omdat het geen vetten binnenkrijgt.

Na het fruit dieet

Wanneer de week er op zit en je tevreden bent met het resultaat van het dieet, zijn er nog een paar stappen die gevolgd moeten worden. Ten eerste, je lichaam heeft nu een week lang volop vitaminen en mineralen binnen gehad, het verkeerd in een gezonde status. Dit wil je vanaf nu ook zo houden. Zorg er daarom voor dat je vanaf nu minstens 2 stuks fruit per dag eet. Hierdoor blijf je niet alleen gezonder, je zult er ook beter uit zien. Vitaminen en mineralen leiden namelijk tot dikker haar en een glanzende huid.

Volg het dieet samen

Zoals hierboven al genoemd kan je met fruit de lekkerste maaltijden klaarmaken. Nu is het alleen zo vervelend om voor alleen jezelf zo’n uitgebreide maaltijd te koken. Volg daarom het fruit dieet samen met een huisgenoot of partner. Dit maakt het dieet voor iedereen leuker. Wanneer je het dieet alleen volgt, stel dan de mensen uit je omgeving hiervan op de hoogte, zodat zij rekening kunnen houden met jouw eetpatroon.

Conclusie

Het fruit dieet is een effectief en gezond crashdieet. Je eet gedurende een week alleen maar fruit. Als je lichaam echt even wat andere voedingsstoffen nodig heeft, dan mag dit. Gezondheid gaat immers voor. Maar doe dit niet te vaak, dat zal het effect van het dieet teniet doen. Er zijn tientallen soorten fruit beschikbaar, zorg er dan ook voor dat je varieert. Zodat je lichaam niet alleen afvalt maar ook nog eens gereinigd wordt door alle vitaminen en mineralen.

Heb je nog andere vragen, voel je dan vrij om te reageren!