Eieren dieet

Probeer Het Nieuwe Ei-Dieet

EierenHet ei dieet is een redelijk nieuw dieet dat door veel mensen uitgeprobeerd is. Officieel wordt het “eiwitdieet” genoemd, maar in de volksmond ook wel ei dieet. Wij leggen u uit of het werkt, en geven een aantal tips.Alleen maar ei?


Het eiwit dieet bestaat inderdaad alleen maar uit ei. Het lijkt heel saai, maar dat is het alleen als je het zelf saai maakt. Eieren kunnen op tal van manieren bereid worden, en de smaak verschilt per keer. Als u goede recepten vind met eieren (zie beneden), kunt u er zelf wat moois van maken. In ei zitten geen slechte vetten. Daarnaast stimuleren eiwitten de spiergroei. Hoe meer spieren u kweekt, hoe meer vet u zal verbranden (want spieren verbranden vet). Door het ei dieet geeft u uzelf dus ook de mogelijk spieren te kweken.

Hoe werkt het ei dieet?



Er zijn verschillende varianten van het ei dieet. Het hangt er helemaal van af hoe u het in wil vullen. Als u in korte tijd veel wil afvallen, is het verstandig om maximaal 40 eieren per week te eten. Het risico dat u daarna weer aankomt is dan wel groter. Als u over wat langere tijd wil afvallen, is het misschien verstandiger het ei dieet te combineren met granen en groente. Op die manier kunt u het langer volhouden, maar valt u toch af. Mits u niet ongezonde dingen gaat eten naast de eieren natuurlijk.

Recepten voor het ei dieet

De recepten die we hieronder noemen zijn bedoeld voor het ei dieet in combinatie met wat andere voedingsmiddelen, voor de langere termijn dus. Als u het ei dieet wil toepassen als crash dieet, eet dan alleen maar ei. De onderstaande recepten zijn een paar suggesties. We noemen een paar van de wat minder bekende gerechten. Veel gerechten met ei liggen erg voor de hand, zoals cracker met ei erop. U kunt zelf makkelijk beoordelen wat past in het ei dieet en wat niet.

  • Ei pizza – Maak een simpel pizzadeeg met niets erop. U kunt er, nadat hij gebakken is, plakjes gekookt ei op leggen. Ook kunt u voor hij de oven in gaat rauw ei erover heen smeren, zodat u een soort van boterham met omelet heeft, maar dan in pizzavorm.
  • Ei soep – In een simpele groentebouillon zit bijna niets. Het kan daarom geen kwaad om wat groenten toe te voegen aan de bouillon, en stukken gekookt of gebakken ei eraan toe te voegen. Het smaakt als een volwaardige soep, ook al zit er vrijwel niets in.
  • Ei tzaziki – Mijn absolute favoriet. Maak een lekkere tzaziki en zet wat komkommers klaar. Vervolgens kookt u het ei, en combineert u die met de tzaziki en de komkommer. Superfris, enorm lekker en toch gezond.
  • Champignon omelet – Een simpele omelet met champignons erin is hartstikke gezond, omdat er ook in paddestoelen veel eiwitten zitten. De champignon omelet past dus goed in het ei dieet.

Voor meer recepten met ei, kunt u natuurlijk altijd terecht op de website van de Albert Heijn.

Valkuilen in het ei dieet

Er zijn veel mensen die de mist in gaan bij het ei dieet. Het is ook een redelijk pittig dieet, omdat het zo eenzijdig is. Juist door de bovenstaande recepten is de kans dat u het haalt groter. Probeer lekker veel recepten uit, en u zal veel meer plezier hebben erin. Daarnaast is het verstandig tijdens het ei dieet veel krachttraining te doen. Doordat u zo veel eiwitten binnenkrijgt, merkt u direct hoe veel makkelijk trainen wordt. Door de goede gevolgen van het ei dieet te benadrukken kunt u makkelijk veel afvallen met het ei dieet!

Posted in Tips Afvallen and tagged , , .