Rijstdieet

Makkelijk Afvallen Met Het Rijst Dieet

rijst dieet

Het rijst dieet is een intensief dieet dat uit 3 fases bestaat. Het is een crashdieet waardoor je op korte termijn veel kilo’s verliest en op lange termijn je eetpatroon positief verandert. Alle fases dienen succesvol te worden doorlopen voor het gewenste resultaat.

Hoe Werkt Het Rijst Dieet?



Dag 1t/m7: De eerste zeven dagen eet je alleen maar rijst. Bij voorkeur zilvervliesrijst. Dit klinkt erg zwaar, maar dit zijn dan ook meteen de zwaarste zeven dagen van het rijstdieet. Je eet 3 maaltijden per dag en geen snacks tussendoor. In de ochtend neem je naast een bordje rijst ook nog 2 stuks fruit. Dit zodat je aan voldoende vitaminen komt om je weerstand op pijl te houden. Droge rijst kan al snel erg saai worden, daarom is het toegestaan om Maggi aan de rijst toe te voegen.

Dag 8t/m14: De zuivelfase. Eet naast het fruit en de rijst nu ook 2 maal per dag zuivel. Dit kan een glas zijn of een bak yoghurt. Ook de yoghurt mag worden opgefleurd met lekkernijen zoals honing of cruesli. Let erop, je eet nog steeds 3 maaltijden per dag en daar blijft het wij. Plan de tijden dus goed in zodat je niet met honger rondloopt. Het is bij het rijst dieet ook belangrijk dat je uitgebreid ontbijt, want op je ontbijt zal je lang moeten teren.

Vanaf dag 14: De herstelperiode. In de komende 5 dagen stap je langzaam weer terug op je vertrouwde eetpatroon. Alleen je voert nu wel veranderingen in, in je vaste eetpatroon. Je blijft iedere ochtend 2 stuks fruit innemen, eenmaal per dag zuivel eten en minimaal 3 keer per week rijst eten.

Het rijstdieet duurt dus maar 2 weken en de 5 dagen van de herstel periode. Het valt dus onder de Crashdiëten. In deze 2 weken zal je, wanneer je het dieet strikt hebt gevolgd, 3-5 kilo afvallen. In de maanden daarna zul je ook gewicht verliezen of minder aankomen dan eerst aangezien je, je eetpatroon structureel hebt gewijzigd.



Ontstaan Van Het Rijst Dieet

afvallen met rijst

Het dieet is bedacht door de Duitse wetenschapper Walter Kempner, die toen der tijd werkzaam was voor de Amerikaanse Duke University. Kempner wordt gezien als een expert in zijn vakgebied en dat is ook de reden dat wij dit dieet als betrouwbaar beschouwen. Kempner deed onderzoek naar het verband tussen iemands eetpatroon en ziektegevallen. Uit zijn onderzoek bleek dat mensen die rijst als basisvoedsel bij de maaltijd aten, aanzienlijk minder kans hadden op diabetes en een verhoogde bloeddruk. Uit zijn onderzoekresultaten maakte hij een eetschema, en zo is het rijst dieet geboren.

Voordelen Van Het Rijst Dieet

  • Je wordt snel veel kilo’s lichter.
  • Op de lange termijn veranderd je eetpatroon ten goede waardoor je een gezondere levensstijl krijgt.
  • Het dieet leert je lichaam wennen aan eten van fruit.
  • Rijst is relatief goedkoop, daardoor zul je door het rijst dieet op korte termijn vele euro’s besparen.

Nadelen Van Het Rijst Dieet

  • Het is een intensief dieet waarvoor je, je gehele eetpatroon om moet gooien.
  • Je eet dagelijks rijst. 3 keer per dag. We snappen dat dit gaat vervelen en raden daarom ook aan om de rijst op smaak te brengen door middel van Maggi of Ketjap.
  • De kans is aanwezig dat je na de 2 weken weer snel terugvalt op je oude eetpatroon, waardoor je de verloren kilo’s er zo weer bij-eet.

Voor Wie Is Het Rijst Dieet

Het rijst dieet is voor iedereen boven de 18 geschikt. Aangezien het een crashdieet is, dat is bedoelt om in korte tijd kilo’s kwijt te raken is het niet bedoelt voor kinderen onder de 18. Dit kan namelijk hun groeiproces verstoren.

Conclusie

Het rijst dieet is een intensief dieet. Om dit te volgen zal je, je eetpatroon volledig om moeten gooien. Dit vergt veel toewijding en discipline. Dit maakt het rijstdieet tot een van de zwaardere diëten van onze website. Daar staat echter wel wat tegenover, je boekt er prachtige resultaten mee. Dus heb jij de tijd en discipline om aan het rijst dieet te beginnen, vooral doen! Je zult zien dat de kilo’s er af vliegen.

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Current day month ye@r *