Cambridge dieet


Sneller Afvallen Met Het Cambridge Dieet


Het cambridge dieet is enorm populair. Duizenden mensen zijn er al in geslaagd tientallen kilo’s af te vallen met dit dieet. Hier leggen we uit wat het cambridge dieet precies inhoudt en wat u kunt doen om succesvol af te vallen met dit fantastische dieet!

Wat is het cambridge dieet?


Voor veel diëten moeten calorieën geteld worden, om na te gaan of men niet te veel voedingsstoffen binnenkrijgt. Daar draait het bij afvallen immers om, niet teveel voedingsstoffen binnenkrijgen. Dit is waar het cambridge dieet zich onderscheidt. Het mooie van het cambridge dieet, is dat al het moeilijke werk al voor u gedaan is. Er zijn al maaltijden, soepen en tussendoortjes samengesteld die precies de juiste hoeveelheid calorieën bevatten. Daardoor bent u niet zo bezig met het diëten als normaal. De succeskans is daardoor veel groter. Daarnaast is het natuurlijk een groot voordeel dat u niet zelf hoeft te koken. Hiermee bespaart u met het cambridge dieet niet alleen kilo’s, maar ook tijd! Hieronder leggen we alles uit over afvallen met het cambridge dieet:

Elke maaltijd wordt bij het cambridge dieet dus vervangen door een product dat speciaal met de juiste hoeveelheid calorieën en voedingsstoffen gemaakt is. Het cambridge dieet bestaat uit soepen, dranken en repen. Het voordeel van deze producten is dat ze enorm voedzaam zijn, maar tegelijk caloriearm. Het perfecte recept om af te vallen natuurlijk. Elke portie soep of dieetdrank bevat rond de 150 calorieën. Niet erg veel natuurlijk. Maar juist omdat ze zo voedzaam zijn, zal het u niet zwaar vallen om blijvend af te vallen met het cambridge dieet. Per dag zal u ongeveer 500 calorieën binnenkrijgen. Juist omdat dit zo weinig is, zal uw lichaam binnen drie dagen beginnen met het verbranden van uw vetreserves. In andere woorden, met het cambridge dieet heeft u binnen drie dagen resultaat.

Voordelen van het cambridge dieet

Het cambridge dieet heeft een aantal grote voordelen. Dat is natuurlijk dat zoveel mensen het gekozen hebben om mee af te vallen. Éen van de voordelen van het cambridge dieet, is dat het zo snel resultaat levert. Als u direct ziet dat u wat bent afgevallen, zal u sneller gemotiveerd zijn door te gaan. Een grotere kans op succes dus. Hieronder een paar belangrijke voordelen:


  1. Diepere slaap Tijdens het volgen van het cambridge dieet, zal u merken dat uw nachtrust beter wordt. Een goede nachtrust zorgt voor minder honger de volgende dag (want dan heeft u minder energie nodig). Omdat u minder honger heeft de volgende dag, zal u meer afvallen.
  2. Gevoel van gezondheid Door het cambridge dieet zal u zich gezond voelen, ook al bent u pas net bezig met het afslanken. Doordat u zich beter voelt, zal u gemotiveerder zijn uw streefgewicht te bereiken. Het voelt alsof u direct resultaat heeft geboekt.
  3. Minder honger Bij nummer 1 werd al een reden gegeven waarom u minder honger heeft tijdens het cambridge dieet. Maar er is ook een directe reden, want de producten van het cambridge dieet zijn zo zwaar dat u geen behoefte zal hebben aan meer eten.
  4. Energieker Het cambridge dieet zal ervoor zorgen dat u meer energie zal hebben dan voorheen. U krijgt bijna geen overbodige voedingsstoffen binnen, en al helemaal geen ongezonde stoffen. En dat merkt u aan dat u energieker wordt.

Nadelen van het cambridge dieet

De kracht van het cambridge dieet is dat u zo weinig calorieën binnenkrijgt. Daarom valt u zo snel af, en ziet u zo snel resultaat. Maar het is tegelijk ook een nadeel. Want 500 calorieën op een dag is simpelweg niet genoeg voor een dag. Het wordt daarom ook niet aangeraden het cambridge dieet voor langere tijd vol te houden. Gebruik het alleen als u tot een bepaald streefgewicht wilt afvallen.

Een ander nadeel is dat er bij het cambridge dieet geen hele maaltijden zijn. Er is dus geen sprake van een vast eetpatroon. Daardoor is het moeilijk om te slagen in het afvallen, want er wordt niet een goede gewoonte aangeleerd. Als u uw streefgewicht heeft bereikt, zult u makkelijk terugvallen in uw oude eetpatroon. U kunt dit voorkomen door het cambridge dieet niet in een keer te stoppen, maar langzaam af te bouwen. U zult merken dat u sneller genoegen gaat nemen met gezonde hoeveelheden eten. Op die manier is het cambridge dieet wel goed om blijvend af te vallen.

Hoe zwaar is het cambridge dieet?

De ervaringen van het cambridge dieet verschillen natuurlijk enorm per persoon. Het hangt er ten eerste vanaf hoe zwaar iemand aan het begin was en wat zijn eetpatroon van tevoren was. Als iemand al vrij weinig at, is het natuurlijk makkelijker om af te vallen dan wanneer iemand een enorm ongezond eetpatroon had. Over het algemeen valt het hongergevoel tegen. U zou misschien verwachten dat u veel honger zou hebben, omdat u zo weinig calorieën binnenkrijgt. Maar meestal valt dat mee. De producten liggen zwaar op de maag, u voelt zich alsof u een grote maaltijd gegeten. Afslanken met het cambridge dieet is dus makkelijk vol te houden.

Resultaten van het cambridge dieet

De eerste week van het cambridge dieet is het zwaarst. Doordat uw lichaam bezig zal zijn met het afscheiden van al uw afvalstoffen, kunt u last van hoofdpijn krijgen. Wees niet bang, de hoofdpijn is tijdelijk, en zal tegelijk met uw overtollige vet verdwijnen. Met het cambridge dieet kan je makkelijk twee kilo per week afvallen, wat neerkomt op acht kilo per maand. Fantastisch natuurlijk, zo kom je in een mum van tijd bij uw streefgewicht. Een fout die veel mensen maken, is dat ze niet afbouwen als ze het streefgewicht hebben bereikt. Als u het cambridge dieet niet afbouwt, komen minimaal de helft van de verloren kilo’s er weer bij. Zonde natuurlijk.

Waar komt het cambridge dieet vandaan?

Zoals de naam al suggereert komt het cambridge dieet uit Engeland. Dr. Alan Howard, een voedingswetenschapper aan de Universiteit van Cambridge, heeft het ontwikkeld. De meeste diëten worden op amateuristische wijze ontwikkeld, om zoveel mogelijk winst te maken. Bij het cambridge dieet is dit niet het geval. Het is wetenschappelijk ontwikkeld, om u te helpen om veilig en verantwoord af te vallen.

Extra tips bij het cambridge dieet

  • Meer uw resultaat Er is meermalen aangetoond dat het zien van uw vorderingen tijdens het afvallen uw succeskans aanzienlijk vergroot. Zeker bij het cambridge dieet is er al snel resultaat te zien. Zorg er dan ook voor dát u het ziet.
  • Denk niet aan wat u binnenkrijgt Bij het cambridge dieet krijgt u weinig calorieën binnen. Denk daar niet aan. Door gewoon bezig te zijn met dagelijkse bezigheden vergeet u dat u aan het diëten bent. Dit geldt niet alleen voor het cambridge dieet, maar voor alle manieren van afvallen.
  • Benadruk de voordelen Hierboven zijn een aantal voordelen op een rijtje gezet. Als u gaat beginnen aan het cambridge dieet is het verstandig die voordelen goed te weten. Door met een positieve insteek te beginnen, vergroot u ook uw succeskans.
  • Ontwijk de nadelen Er zijn natuurlijk ook nadelen verbonden aan het cambridge dieet. Ontken die nadelen niet, maar zorg ervoor dat u erop bent voorbereid.Op die manier kunt u ze beter aan en vergroot u de kans dat u blijvend afvalt.
  • Dieet samen Zoek iemand die ook wil afvallen en begin samen aan het cambridge dieet. Op die manier kunt u uw ervaringen delen en elkaar aanmoedigen. Met zijn tweeën sta je sterk!

Voor een wat meer natuurlijke weg, is afvallen met het caveman dieet misschien wat voor u!

4 Comments

  1. mij wordt er vooral geezgd dat dieten met caloriebeperkingen niet automatisch leiden tot VET verlies omdat je schildklier uit balans raakt en omdat je essentiele voedinstoffen niet tot je krijgt. Als je gebalanceerd de goede voeding tot je neemt is de hoeveelheid blijkbaar dan van veel minder invloed en je neemt er ook minder van omdat je je sneller verzadigd zal voelen. Ik ben geen voedings of hormoon expert maar deze theorie klinkt mij logischer in de oren dan crashdieten.

    • Hoi Bob! Je hebt voor een deel gelijk. Over het algemeen zijn crash diëten niet de beste of gezondste oplossing. Vandaar dat we in ons overkoepelende artikel over crash diëten ook zeggen dat er alleen gebruik van gemaakt moet worden als men heel snel veel wil afvallen. Dit kan van pas komen als je af wil slanken voor een bruiloft of iets dergelijks. Ook wil ik nog benadrukken dat dit een van onze artikelen is die open laat of het volgen van dit dieet verstandig is. Het team van Echt Afvallen bestaat niet uit artsen en daarom zijn we uitermate voorzichtig met dergelijke uitspraken.

  2. Ik ben 65, altijd behrjoliok hard gewerkt, nu rentenier en dat sportschool gedoe of oefeningen is niets voor mij, lekker in de tuin werken wel, we wonen nu een aantal maanden in Thuringen Duitsland, dus erg bergachtig, wandelen is ook heerlijk, je alles wat lekker is ontzeggen (franse kaas, rood wijntje, lekker spaghetti) vind ik ook moeilijk, het leven is zo kort, ik denk dat je moet genieten, ik let wel op met eten (ook al vind ik dat moeilijk en lukt het niet altijd).Het klinkt zo goed, je een ander eetpatroon aanwennen, ik doe dit al even en ben ook best al afgevallen, maar wennen doet het nooit, iets is lekker of niet, misschien leef je ook niet langer maar lijkt het zo. Je moet gewoon genieten van het leven, je kan nog zo gezond doen en opeens boem het noodlot en dan heb je spijt, maar alles met mate natuurlijk.

  3. Ik ben het volledig eens met Lajos, MAAR…….aan alles is een maar.
    Ik ben al een hele tijd bezig met mijn gewicht, in die zin: tijdens mijn beroepsleven moest ik geregeld (lees wekelijks) naar nogal wat sterrenrestaurants in Belgiè. Nu ik op rust ben, eet ik elke morgen fruit, en fruit dat IK lekker vind. De rest van de dag eet ik quasi normaal. Geen extras of tussendoortjes. Niet TEVEEL frietjes, stoofvlees en degelijke, maar zaken die wij graag eten. Mijn gewicht is prima op dit ogenblik (en dit al 4 jaar) Wij wonen nu wel in Spanje, wat maakt dat er weinig boter gebruikt wordt en veel verse ingredienten.Wij gaan geregeld op restaurant voor een visje, een tappaatje,inktvis, al eens scampi, gamba ed maar altijd met mate…..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Current day month ye@r *