Afvallen door te wandelen

Snel Afvallen Door Te Wandelen


Wandelen is een fantastische manier om af te vallen. Er is gebleken dat men bij hardlopen en bij wandelen evenveel calorieën verbrandt. Een goede reden om het wandelen eens proberen. 

Waarom is wandelen zo gezond?


Tijdens hardlopen verbrandt u dus evenveel calorieën als tijdens wandelen. Het verschil is dat hardlopen sneller gaat. Een wandelaar loopt gemiddeld met vijf kilometer per uur, een hardloper met ongeveer tien kilometer per uur. U moet dus een keuze maken: wil ik snel klaar en vermoeid zijn, of wil ik er wat langer over doen maar minder vermoeid zijn? Als u weinig tijd over heeft, is hardlopen misschien meer iets voor u. U kunt hier meer lezen over afvallen door te hardlopen. Als u juist tijd over heeft, is wandelen iets voor u. Lees hier meer over hoe u het meest efficiënt kunt afvallen.

Hardlopen of wandelen?                                                                                       

U vraagt zich misschien af waarom u zou kiezen voor wandelen, als hardlopen sneller gaat, maar evenveel calorieën verbrandt. De reden hiervoor, is dat wandelen veel minder vermoeiend is. Veel mensen zijn na het sporten urenlang uitgeput. In die uren ,na bijvoorbeeld het hardlopen, krijgen zij niets gedaan. In de praktijk kost het sporten dus meer tijd dan de tijd dat u daadwerkelijk aan het sporten bent. Als u realistisch wil zijn over hoeveel tijd u wekelijks besteedt aan sporten, moet u deze tijd meerekenen. Daarnaast komt het vaak voor dat mensen zich vervelen in de loze tijd na het sporten. Onlangs is aangetoond dat verveling een belangrijke oorzaak is van te veel eten, en dus van overgewicht. Door te wandelen, is de tijd dat u bezig bent weliswaar langer, maar heeft u weinig of geen loze tijd na het wandelen. In feite besteedt u uw tijd dus effectiever, terwijl u langer bezig bent.

Door te wandelen slaap je beter en val je meer af.                                

Wandelen werkt bij uitstek rustgevend. Tijdens sporten spant u zich in, het is dus te verwachten dat u er actiever van wordt. Maar het tegendeel is waar. Als u sport, maken uw hersenen stoffen vrij die juist ontspannend werken. Die ontspannende werking is zeer gunstig voor mensen die willen afvallen. Veel mensen die te zwaar zijn, lijden onder slaapproblemen. En die problemen bij het slapen zijn tegelijk één van de oorzaken van overgewicht. Want als u niet genoeg slaapt, heeft u overdag een gebrek aan energie. Om dat gebrek aan energie aan te vullen zult u meer eten, terwijl u dat eigenlijk niet nodig hebt. Sporten helpt dus bij afvallen omdat u meer calorieën verbrandt, maar ook omdat het zorgt voor een betere nachtrust. Wandelen werkt meer ontspannend dan de meeste andere sporten. Dat komt omdat het wandelen langer duurt dan bijvoorbeeld zwemmen of hardlopen. Omdat wandelen langer duurt, werkt het des te ontspannender. Als u elke dag voor het slapen een rondje wandelt, zal u veel ontspannender in slaap vallen.

Maak van wandelen een gewoonte.                                                                

Een groot voordeel van wandelen is ook dat het te combineren is met andere activiteiten. Veel mensen doen tijdens wandelen inspiratie op voor werk, het avondeten, relaties, etc. Een andere slimme manier om ongemerkt calorieën te verbranden, is door te lopen naar de supermarkt, of door de hond uit te laten. Op die manier is het goed mogelijk om van het lopen een gewoonte te maken. Als wandelen een gewoonte is, zal het geen discipline meer kosten om eraan te beginnen. Voor veel mensen is het namelijk een groot probleem om genoeg discipline op te brengen voor het sporten. Maak van wandelen dus een gewoonte!

Het nut van een wandeldagboek.                                                                                       

Het is verstandig bij te houden hoe vaak u wandelt. Op die manier kunt u uw vorderingen bijhouden en beter doelen stellen voor de toekomst. Als u van tevoren bedenkt wat u wilt bereiken, wordt het makkelijker die doelen te bereiken. Wees niet bang uzelf te belonen, als u bepaalde doelen heeft bereikt.

Als u van wandelen houdt zijn schoenen voor afvallen misschien een idee voor u. Zonder dat het meer moeite kost, verbrandt u dubbel zo veel calorieën!

One Comment

  1. Dit was het soort columns dat ik van de oobdrenuw redacteuren kreeg toen ik hoofdredactrice van m’n schoolkrant was. Laat ik het zo zeggen: de eerste versie zag er zo uit.Als jij het bij mij had ingeleverd had ik het teruggegeven met de volgende tips:Zet het meer in de ik-vorm, gooi er je mening bij.Maak het verhaal vloeiend, op deze manier leest het te stotterig.Probeer er een vleugje humor door te gooien. Meestal als je het dan terugkreeg was het de plaatsing hartstikke waard.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Current day month ye@r *