Vermageren

Snel Vermageren in 10 Stappen!


Iedereen wil er graag slank uitzien, wanneer je de juiste stappen volgt is dit ook makkelijk te realiseren. Daarom geven wij je in onderstaand artikel de 10 beste tips om te vermageren, zodat alles zo veilig en efficiënt mogelijk gebeurt.



  1. Drink alleen nog maar water – Laat alle frisdranken als Cola en Fanta voortaan links liggen. Frisdrank is de grootste dikmaker van het moment. De simpelste manier om te vermageren is door over te stappen op water. Hierdoor voorkom je dat je dagelijks honderden calorieën binnenkrijgt. En water hoeft niet vies te zijn, voeg een scheutje vers citroensap toe om het smaak te geven. Mocht je nou toch per se wat frisdrank willen drinken, drink dan Lite.

  2. Eet langzaam – Uit recent Amerikaans onderzoek is gebleken dat het lichaam pas na een kwartier doorheeft dat de maag vol zit. Dit heeft als gevolg dat wanneer je snel eet, je meer eten opslaat dan dat er eigenlijk in je maag past. Aangezien je lichaam dit pas na een kwartier registreert. Een hele simpele truc om te vermageren is dus langzaam eten. Hierdoor zal je lichaam bijtijds aangeven wanneer de maag vol zit en eet je dus nooit te veel.

  3. vermageren
  4. Beweeg – Het is heel simpel, wanneer je beweegt verbrand je calorieën en val je af. Zorg daarom dat je zo veel mogelijk beweegt. Om te bewegen en daardoor te vermageren hoef je niet per se te gaan sporten. Kleine aanpassingen in je dagelijks leven kunnen wonderen doen. Pak voortaan de trap in plaats van de lift. Ga met de fiets naar het werk en begeef je in de buitenlucht.

  5. Ontbijt altijd – Het domste wat je kan doen wanneer je wilt vermageren is het ontbijt overslaan. Wanneer je begint met ontbijten, begint je lichaam met het verbranden van calorieën. Wanneer je dit overslaat heeft het lichaam geen ritme meer. Aangezien het lichaam dan geen ritme heeft en dus niet weet wanneer en weer voedingsstoffen binnenkomen, slaat het alle stoffen meteen op. Zo kom je dus juist aan wanneer je het ontbijt overslaat.



  6. Slaap voldoende – Wanneer je niet genoeg slaapt, heeft je lichaam een gebrek aan energie. Dit gebrek zal je lichaam gaan compenseren door je aan te sturen ongezonde producten te gaan eten. Ongezonde producten waar veel het de extra energie uit kan halen. Wanneer je voldoende slaapt heb je daarnaast meer energie die je kan gebruiken om te sporten. En meer slaap leidt tot een beter humeur en met een positieve instelling kom je ook weer makkelijker aan bewegen toe. De gemiddelde volwassen mens heeft 8 uur slaap per dag nodig. Dit kan echter voor jou persoonlijke situatie anders zijn, wanneer je denkt meer slaap nodig te hebben, pak dan vooral meer slaap. Dus wanneer je wilt vermageren is het cruciaal om voldoende te slapen.

  7. samen afvallen
  8. Samen afvallen – Wanneer je wilt afvallen is het heel fijn als je een buddy hebt die hieraan meedoet. Dus zoek een collega vriend of gezinslid waarmee je samen de strijd aangaat. Vooral met gezin is het plezant
    wanneer iedereen meedoet. Uit statistieken blijkt dat wanneer een van de twee ouders overgewicht heeft, de kinderen vaker ook overgewicht hebben. Daarom is alleen maar voordelig om met je hele gezin te gaan diëten. Daardoor kan je elkaar steunen en wordt je niet in de verleiding gebracht als een gezinslid bijvoorbeeld opeens een lekkere vette pizza aan het eten is. Vermageren doe je het beste samen!

  9. Stel een doel – Weet waarvoor je aan het vermageren bent. Stel een streefgewicht in waar je naartoe werkt. Of hang je jurk of broek waar je weer in wilt passen in het zicht. Houd je vorderingen bij. Doordat je progressie boekt zul je zien dat je gemotiveerder wordt om verder af te vallen.

  10. alcohol vermageren
  11. Geen alcohol meer – Alcohol bevat vreselijk veel calorieën, maar dat is niet eens het grootste probleem met alcohol. Alcohol vergroot namelijk de lusten, door het nuttigen van alcohol krijg je daardoor meer zin in vette snacks en vaak zul je deze dan ook nemen. Nu snappen wij dat je alcohol niet volledig wilt afzweren, het leven moet immers ook nog leuk blijven. Probeer daarom te minderen. Dan zul je zien dat het vermageren een stuk sneller gaat wanneer je geen avonden hebt waarop je 3000 calorieën binnenkrijgt.

  12. Blijf gezond – Hoe zeer je ook wilt afvallen, zorg boven alles dat je gezond blijft. Ga jezelf niet uithongeren. Wanneer je lichaam aangeeft dat het eten nodig heeft, heeft het daadwerkelijk eten nodig. Zorg ook dat je mentaal gezond blijft. Onzekerheid is combinatie met excessief afvallen kan leiden tot anorexia. En dat is natuurlijk het laatste wat je wilt. Als je even niet lekker in je vel zit of het vermageren echt niet trekt, voer dan gewoon even een pauze in. Praat ook met anderen over het feit dat je aan het afvallen bent. Zij zullen hierdoor meer begrip tonen en je prijzen voor je doorzettingskracht. Dit alles zal leiden tot een beter zelfbeeld en meer motivatie om te vermageren.

  13. Eet gezond – Hoe logisch het ook klinkt, eet gezond. Veel mensen die proberen af te vallen zien het als de grootste uitdaging om de vette happen te laten staan. Dit komt doordat Junkfood verslavend werkt. Hoe meer je ervan eet, hoe meer je ervan wilt. De meeste mensen waarvoor het nodig is om af te vallen, hebben dan ook een verkeerd eetpatroon. Wanneer je dit patroon wilt wijzigen, is het belangrijk om het roer in een keer om te gooien. Dus doe de frituur het huis uit, geen magnetronsnacks meer, eet maximaal 3 keer per week vlees, eet dagelijks groente en fruit, koop volkoren brood, slik vitaminepillen, gebruik alleen gezonde olie, en koop Halvanaise. Wanneer je, je aan deze simpele voedseltips houdt, zal je zien dat vermageren een eitje is.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Current day month ye@r *