Dikke Kuiten

Dikke kuiten

Sommige mensen hebben al hun leven lang van dikke kuiten, Het is erg vervelend wanneer je bij deze groep hoort. Dit omdat het je beperkt in je doen en laten. Het is niet prettig wanneer je het gevoel hebt dat je niet ieder kledingstuk kan dragen dat je wilt. En wanneer je het gevoel hebt dat je bepaalde delen van je lichaam moet verbergen. Dit is natuurlijk nooit het geval. Maar het is wel prettig wanneer je, je zelfverzekerder kunt voelen over je lichaam en je kuiten. Daarom geven wij in dit artikel de tips en tricks wat je het beste kunt doen tegen dikke kuiten.

Oefeningen voor dunnere kuiten

Wanneer je last hebt van dikke kuiten is het een goed idee om wekelijks oefeningen te doen die ervoor zorgen dat je kuiten slanker worden. Door oefeningen train je, je kuitspieren. Doordat je, je kuitspieren traint wordt er vet verbranden en door de nieuwe spieren ogen je kuiten slanker. Hier hebben we daardoor 5 goede oefeningen voor je voor het verkrijgen van slankere kuiten.

  • Op je tenen staan

 

Dit is een zeer eenvoudige oefening die je op ieder moment van de dag kunt uitvoeren. Sta rechtop met beide voeten op de vloer. Ga vervolgens van platte voet naar staan op de tenen. Herhaal deze oefeningen in 3 setjes van 15. Wanneer je tijdens de oefeningen een sterk gevoel in je kuiten voelt, ben je goed bezig. Wanneer de oefening op een gegeven moment makkelijk gaat, kan je altijd het aantal setjes verhogen. Deze oefening zorgt voor groei in de kuitspieren.

 

 

  • Traplopen

 

Traplopen, wanneer goed uitgevoerd, is een uitstekende training voor de kuiten. De meeste mensen hebben thuis een trap in huis. Hoor jij bij deze groep, lees dan vooral door. Traplopen is een effectieve oefening om van dikke kuiten af te komen. Begin aan de trap en zorg dat je bij iedere traptrede goed afwikkelt met je voet. Afwikkelen houdt in dat bij de hak begint en eindigt met de tenen. Ook dit voel je in de kuiten. Loop dagelijks 10 keer de trap op en af. Een simpele oefening die ervoor zorgt dat je brede kuiten slanker worden.

 

  • Spinnen

Spinnen kan in de sportschool of wanneer je bereid bent een hometrainer aan te schaffen ook thuis. Spinnen is fietsen op een verzwaarde hometrainer. De oefening is uitputtend. Met spinnen verbrand je vet waardoor je slankere kuiten krijgt. En spinnen is ook goed tegen dikke kuiten omdat je met spinnen je been en kuitspieren intensief traint. Waardoor ze er gespierder en daardoor slanker uitzien. Probeer wanneer je kiest voor spinnen minimaal 3 keer in de week te spinnen. Je zult zien dat je conditioneel als fysiek met sprongen vooruit gaat.

  • Yoga

Yoga is allereerst een uitstekende manier om stress te reduceren. Ten tweede is het een inspanning waarbij veel rekken en strekken komt kijken. Door het strekken van de spieren in je benen komt er veel druk op je kuiten te staan. Wat bijvoorbeeld een goede yoga oefening is wanneer je last hebt van dikke kuiten, is met gestrekte benen op de grond te gaan zitten en vervolgens met je handen je tenen aan te raken. Er zijn honderden yoga oefeningen online te vinden. Ga op zoek naar oefeningen die druk zetten op je kuiten. Deze oefeningen zorgen niet alleen voor betere controle over je lichaam, maar ook voor slankere kuiten.

  • Overtollig vet verbranden

Het spreekt natuurlijk voor zich, maar wanneer je over je hele lichaam overtollig vet hebt, heb je ook meer vet op je kuiten. Wat automatisch resulteert in dikkere kuiten. Dus wanneer je afwilt van je brede kuiten en graag wilt dat deze slanker worden, is het belangrijk dat je gewicht verliest. Gewicht verliezen kan op vele manieren. Wij hebben er een hele website over volgeschreven. Gewicht verliezen komt hoofdzakelijk altijd neer op 2 factoren. Gezonder leven en sporten. Zorg ervoor dat je minimaal 3 keer in de week aan sport doet. Vind een sport die bij je past. Combineer dit sporten vervolgens met dagelijks gezond leven. Eet 2 stuks fruit per dag, vermijd vet eten en frisdrank, stop met roken, minder je alcoholgebruik. Het spreekt allemaal voor zich, maar je moet het zelf willen. Als jij niet in je hoofd hebt zitten dat je echt gezonder wilt leven, gaat dit je ook nooit lukken. Motivatie om af te vallen moet intrinsieke motivatie zijn. Bedenk daarom goed voor jezelf waarom je wilt afvallen en hoe dit jouw leven positief gaat veranderen. Dit zijn de handvatten die jij nodig hebt om je aan een gezonde levensstijl te houden. Wanneer dit lukt zul je zien dat je snel kilo’s kwijtraakt. En doordat je afvalt, krijg je automatisch ook slankere kuiten, omdat ook op je kuiten vet wordt verbrand.

 

Dikke kuiten camoufleren

Wanneer je last hebt van dikke kuiten, wat deels genetisch bepaald is, is het camoufleren van je kuiten natuurlijk ook een optie. Wij gaan hier in op een paar do’s en dont’s.

  • Broeken

Wanneer je, je dikke kuiten graag wilt camoufleren zodat ze dunner lijken, kan de juiste broek een wereld van verschil zijn. Kies voor een broek met weide pijpen onderaan. Hierdoor hoef je niet bang te zijn dat mensen jouw ‘brede kuiten’ waarnemen. Kies een mooie broek waar je, je lekker bij voelt.

  • Rokken

Wanneer je onzeker bent over je kuiten, is een rok een kledingstuk dat je moet vermijden. Een rok accentueert namelijk de kuiten. Wanneer je graag rokken wilt dragen maar onzeker bent over het feit dat je kuiten te breed of te dik zouden zijn, is dit artikel perfect voor jou. Hierboven vind je goede oefeningen over het verkrijgen van slankere kuiten.

  • Hakken

 

Je hebt 2 soorten hakken. Dunne en dikke hakken. Probeer dunne hakken te vermijden. Terwijl dikke hakken er juist voor zorgen dat jouw ‘dikke kuiten’ mooi uitkomen. Pas hakken daarom altijd in de winkel met een korte broek of rok aan, zodat je meteen kan zien of jouw kuiten mooi uitkomen in de desbetreffende hak.

 

Hoe voorkom je dikke kuiten?

Wees het krijgen van dikke kuiten voor, door ervoor te zorgen dat jij of je kind van jongs af aan begint met sporten. Dit verbrandt vet en zorgt ervoor dat je mooie gespierde benen krijgt. Het klinkt zo simpel, maar het is ontzettend belangrijk dat je dit realiseert. Slanke gespierde kuiten komen niet vanzelf, daar moet je hard voor werken!